Skagentoast

Jag älskar att lyxa till det i vardagen. Det måste inte vara restaurangbesök och då den dyraste köttbiten eller det äldsta vinet (gäller kanske mest whiskey?) men ni förstår kanske vad jag menar...
Här hemma och då tillsammans med min man lyxar vi ofta faktiskt, jag älskar att skämma bort med god mat och mys på kvällana då det är han som jobbar av oss just nu. Kärleken till mannen går ju genom magen. :)


Som att ät Skagen toast är något jag tycker känns ganska lyxigt och fräscht. Gärna till förrätt!

 
Ingredienser:

Skagenröra (köp färdig i affär)
Dill
1 Fin hackad rödlök
Salt och peppar
Löjrom (topping)
1 burk hackade Räkor (spara några till topping.)
Ta så mycket av alltihop efter eget tycke. :)
Salladsblad
Rostat bröd.

Smaklig måltid.

Har även gjort helt egen på crème fraiche, dill, salt&peppar, hackade räkor, dijonsenap, löjrom och lite citron.
men det är lättare att fuska lite grann... ;)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Enkeltattlaga.blogg.se

Att vara småbarns förälder och samtidigt sköta hem och hushåll är inte alltid det lättaste. Men jag tänkte visa er hur jag fixar alla mina dagar tillsammans med sonen och samtidigt ha ett fint hem och god mat på bordet, på enklaste sätt.

RSS 2.0