Rullader, Öl&kantarellsås med delikatesspotatis.

Hejsan! 
I Fredags vart det Rullader igen fast med annat innehåll. lite mer klassiskt om man kan säga så. man väljer ju själv tycker jag vad som är originellt eller inte. Men dom så kallade klassiska Rulladerna har väl dijonsenap , pickles, morot, nån skinkbit och lök.



Mina egna rullar fyllde jag med bacon istället som jag stekte ihop med löken... Ingen skinka här inte. Bacon är alltid bäst ;)

 
Lägg i det du vill ha på lövbitarna.
 
 

Rulla sen ihop dom. och sätt en tandpetare som håller ihop under stekningen.



Häll vatten i stekpannan och koka upp, häll i en skvätt grädde och gärna rött vin eller Öl.



Jag hade inge rödvin så det fick bli någon dl polacköl istället. Funkade fint det också.



När jag sen kokat upp såsen lite grann och smakat av med div kryddor, så kastade jag i en påse kantareller som jag plockat under sensommaren, lite morötter, lök och hackad vitlök.
Ner med Rullarna i såsen och skjuts in i ugnen :) Låt dom gärna stå och puttra där inne minst 45 min.



Till detta vart det delikatess potatis som jag kastade ner råa och oskalade i en ugnsform med rosmarin, salt och peppar och matolja och en klick smör. In med dom i ugnen i ca 25 min. Känn efter beroende på storleken på dom små.
TIPS: Jag valde just den här sortens potatis för att dom är mycket mindre och skalet går utmärkt att äta på grund av att det är så tunt. Plus att den är jätte god.




Lite grönsaker vid sidan av och sen är det bara att hugga in :) Super gott!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Enkeltattlaga.blogg.se

Att vara småbarns förälder och samtidigt sköta hem och hushåll är inte alltid det lättaste. Men jag tänkte visa er hur jag fixar alla mina dagar tillsammans med sonen och samtidigt ha ett fint hem och god mat på bordet, på enklaste sätt.

RSS 2.0