Korvstroganoff och pasta

Stroganoff är ju alltid gott. Men just korvstroganoff funkar alltid... kanske inte till fredagsmyset... mer till lunch kanske.. eller till vardags. haha! Esch...
 
1 falukorv
1 hackad lök
2 msk senap
En dos tomatpuré
En dusch ketchup
Häll på lagom mängd mjölk 
svartpeppar

Tärna eller skär korven som du vill ha den.
Stek den, och tillsätt sen löken.
På med ketchup, senap, tomatpuré, svartpeppar.
Häll sen på mjölken och låt det koka upp.
OM det skulle behövas kan du ju kasta på lite mjöl för att tjocka till det. Idealmjöl använder jag.. ingen risk för klumpar.

Ris eller pasta har jag till det här. men det väljer man ju själv :)


Har ingen bild på detta, då jag hann äta upp maten innan jag kom på att kameran skulle fram. haha!

 
Så idag får min lilla grabb stå för bilden idag, då han Älskar korvstroganoff :) och han ser ju väldigt mycket gladare ut när han får det än när han inte får rycka sönder blommor. :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Enkeltattlaga.blogg.se

Att vara småbarns förälder och samtidigt sköta hem och hushåll är inte alltid det lättaste. Men jag tänkte visa er hur jag fixar alla mina dagar tillsammans med sonen och samtidigt ha ett fint hem och god mat på bordet, på enklaste sätt.

RSS 2.0